✔ Cara Menukar Makanan Kucing

✔ Cara Menukar Makanan Kucing

CARA MENUKAR MAKANAN KUCING . . Bila anda cuba tukar makanan kucing yang baru seperti jenama A, semua kucing mengalami diarrhea/cirit dan muntah walaupun mereka suka dengannya.  Apa yg dah berlaku? jenama A dah diiktiraf jenama yg terbaik tapi kenapa kucing anda tak boleh terima? Lantas, secepat kilat anda ‘mark’ atau ‘reject’ jenama tersebut dan

( Teruskan Membaca )
, , , , , ,
✔ Makanan Yang Tidak Baik Untuk Kucing

✔ Makanan Yang Tidak Baik Untuk Kucing

MAKANAN YANG TIDAK BAIK UNTUK KUCING . . 1) SUSU . . Susu bayi bukan la makanan semulajadi pada kucing. Susu lembu hanya sesuai untuk haiwan itu dan juga manusia. Susu lembu mengandungi bahan laktosa yang tidak dapat dihadam oleh kucing. Ini menyebabkan kucing akan sakit perut, diarrhoea dan rasa tidak selesa. Banyak kucing yang

( Teruskan Membaca )
, , , , ,
✔ Cara Memotong Kuku Kucing

✔ Cara Memotong Kuku Kucing

CARA MEMOTONG KUKU KUCING  . . Anda penah potong kuku kucing??? Sesetengah pemilik kucing mengambil jalan mudah dengan menghantar si comel ke salon haiwan yang bukan sahaja memotong dan membersihkan kuku si comel malah berdandan (grooming). Memotong kuku kucing membantu mengelakkan perabot kita dari rosak akibat dicakar (scratch) dan jika kita lakukan sendiri ia bukan

( Teruskan Membaca )
, , , , ,
✔ Cara Memberi Ubat Pada Kucing

✔ Cara Memberi Ubat Pada Kucing

CARA MEMBERI UBAT PADA KUCING . . 1) Teknik Melutut Belakang Kucing 1. Melutut ye, bukan duduk hehe. Letak tangan kiri korang di bawah tekak dan tangan kanan memegang pil sambil menggaru lehernya. Beri tekanan dengan ibu jari & jari telunjuk tangan kiri korang di tepi mulutnya. Apabila mulutnya terbuka, cepat-cepat masukkan pil dan tutup

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Cara membelai kucing yang anda perlu tahu

✔ Cara membelai kucing yang anda perlu tahu

CARA MEMBELAI KUCING YANG ANDA PERLU TAHU . . Ramai yang mempunyai kucing sebenarnya tidak pernah tahu cara sebenar untuk membelai kucing agar mereka berasa selesa dan tidak terancam dengan kehadiran kita. Yang lebih penting ialah anda mengajarkannya pula kepada anak-anak kerana banyak kali kanak-kanak mengendalikan kucing dalam keadaan yang membahayakan kucing serta memudaratkan diri

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Selebriti kucing luar negara

✔ Selebriti kucing luar negara

Selebriti kucing luar negara . . Maru Maru, seekor kucing Scottish Fold yang tinggal di Jepun. Video yang pertama dimuat naik di Youtube dalam bulan June 2008. Semenjak itu Maru mula mendapat banyak pengikut setia. Kucing yang   comel ini amat menyukai kotak. Kebanyakan video memaparkan bagaimana Maru sedaya upaya untuk memuatkan badannya ke dalam

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Cara mandikan kucing

✔ Cara mandikan kucing

CARA MANDIKAN KUCING  .   . Memandikan kucing adalah sesuatu yang paling sukar dilakukan. Ye la…kucing kan takut air, kalau korang dapat kucing yang tak takut air tu memang beruntung la, takde la payah sangat nak mandikan diorang ni. Tapi kalau dah takut sangat ni la yang payah sikit. Kena la banyak bersabar ye. Kebanyakkan kucing

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Keistimewaan Kucing

✔ Keistimewaan Kucing

Keistimewaan Kucing . Berikut disenaraikan beberapa sifat dan Keistimewaan Kucing mengikut fakta-fakta yang telah di kaji dan di teliti oleh saintis dan para-para breeder :- 1.  Kucing mempunyai kebolehan menenangkan manusia (apabila seseorang mengangkat kucing, tekanan darahnya turun  dan denyut jantungnya menjadi stabil). 2.  Kucing menjilat dirinya setelah melalui kejadian berbahaya untuk menenangkan diri. 3. 

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ STRESS

✔ STRESS

KUCING STRESS Kucing lebih mudah mengalami stress berbanding manusia. Kucing tidak seperti manusia yang dapat menghilangkan stress dengan cara berbual mahupun menonton movie. Kebanyakkan kucing dan haiwan lain akan jatuh sakit dan boleh membawa maut apabila mengalami stress yang berterusan. Untuk mencuba memahami bagaimanakah seekor kucing melihat dunia ini adalah sangat sukar. Kita cuba melakukan yang

( Teruskan Membaca )
, , , , ,