✔ Cara Menukar Makanan Kucing

✔ Cara Menukar Makanan Kucing

CARA MENUKAR MAKANAN KUCING . . Bila anda cuba tukar makanan kucing yang baru seperti jenama A, semua kucing mengalami diarrhea/cirit dan muntah walaupun mereka suka dengannya.  Apa yg dah berlaku? jenama A dah diiktiraf jenama yg terbaik tapi kenapa kucing anda tak boleh terima? Lantas, secepat kilat anda ‘mark’ atau ‘reject’ jenama tersebut dan

( Teruskan Membaca )
, , , , , ,
✔ Cara Memotong Kuku Kucing

✔ Cara Memotong Kuku Kucing

CARA MEMOTONG KUKU KUCING  . . Anda penah potong kuku kucing??? Sesetengah pemilik kucing mengambil jalan mudah dengan menghantar si comel ke salon haiwan yang bukan sahaja memotong dan membersihkan kuku si comel malah berdandan (grooming). Memotong kuku kucing membantu mengelakkan perabot kita dari rosak akibat dicakar (scratch) dan jika kita lakukan sendiri ia bukan

( Teruskan Membaca )
, , , , ,
✔ Cara Memberi Ubat Pada Kucing

✔ Cara Memberi Ubat Pada Kucing

CARA MEMBERI UBAT PADA KUCING . . 1) Teknik Melutut Belakang Kucing 1. Melutut ye, bukan duduk hehe. Letak tangan kiri korang di bawah tekak dan tangan kanan memegang pil sambil menggaru lehernya. Beri tekanan dengan ibu jari & jari telunjuk tangan kiri korang di tepi mulutnya. Apabila mulutnya terbuka, cepat-cepat masukkan pil dan tutup

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Cara membelai kucing yang anda perlu tahu

✔ Cara membelai kucing yang anda perlu tahu

CARA MEMBELAI KUCING YANG ANDA PERLU TAHU . . Ramai yang mempunyai kucing sebenarnya tidak pernah tahu cara sebenar untuk membelai kucing agar mereka berasa selesa dan tidak terancam dengan kehadiran kita. Yang lebih penting ialah anda mengajarkannya pula kepada anak-anak kerana banyak kali kanak-kanak mengendalikan kucing dalam keadaan yang membahayakan kucing serta memudaratkan diri

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Cara mandikan kucing

✔ Cara mandikan kucing

CARA MANDIKAN KUCING  .   . Memandikan kucing adalah sesuatu yang paling sukar dilakukan. Ye la…kucing kan takut air, kalau korang dapat kucing yang tak takut air tu memang beruntung la, takde la payah sangat nak mandikan diorang ni. Tapi kalau dah takut sangat ni la yang payah sikit. Kena la banyak bersabar ye. Kebanyakkan kucing

( Teruskan Membaca )
, , , ,
✔ Perbandingan umur kucing dengan manusia

✔ Perbandingan umur kucing dengan manusia

PERBANDINGAN UMUR KUCING DENGAN MANUSIA . .   Mungkin ada antara pemilik kucing selalu tertanya-tanya, kucing boleh hidup sampai berapa lama. Kalau yang dah lama bela kucing, mesti terpikir berapa lama lagi si comel ni boleh temankan kita Umur maksima kucing . . Kebanyakan kucing dapat mencapai umur sampai 11 hingga 12 tahun. Kucing yang

( Teruskan Membaca )
, , , , ,
✔ Keperluan nutrisi makanan kucing pada usia tertentu

✔ Keperluan nutrisi makanan kucing pada usia tertentu

Keperluan nutrisi makanan kucing pada usia tertentu . .   Kucing memerlukan makanan khusus pada masa tertentu, misalnya ketika sakit atau tua. Terdapat makanan khusus untuk keadaan kesihatan kucing dijual di pasaran. Antaranya adalah makanan untuk kucing berpenyakit jantung, gangguan pencernaan, penyakit saluran kencing dan obesiti. Sekiranya catlovers merasa kucingnya memerlukan pola makan khusus, mintalah nasihat doktor

( Teruskan Membaca )
✔ Cara merawat kucing keracunan

✔ Cara merawat kucing keracunan

CARA MERAWAT KUCING KERACUNAN . . . . Dapatkan di kedai online kami : . https://shopee.com.my/UBAT-CIRIT-BIRIT-KERACUNAN-KEMBUNG-PERUT-untuk-kucing-CHARCOAL-VET-i.15783206.1521106223 . ***pembelian rm35 ke atas dari kedai online kami akan mendapat PERCUMA POS ( gunakan voucher FREE SHIPPING dari kami sebelum CHECKOUT/SEMAK KELUAR , , Kucing sering bersentuhan dengan perkara yang boleh membuat kucing keracunan hampir setiap hari. Ada pelbagai

( Teruskan Membaca )
,
✔ CARA GEMUKKAN KUCING

✔ CARA GEMUKKAN KUCING

  Cara gemukkan kucing . . Banyak sekali para pecinta kucing mahukan kucing peliharaannya menjadi gemuk dan sihat dan beberapa ada pendapat bahawa kucing yang gemuk sangat lucu dan COMEL. Cara pelaksanaannya masih banyak yang bingung dan ramai yang tak berjaya. Sebelum kamu tahu tentang cara-cara menggemuk kucing, kamu harus tahu bahawa cara di bawah ini memang

( Teruskan Membaca )
, , , ,